Belső gyermekem pánikba esett?

2017.03.20.

A mai tornán megkérdeztem Angélától, szerinte mi okozza a szédülésemet. "A pánik." – hangzott a rövid, velős válasz. Én a szememre gyanakodtam. Tízéves lehettem, mikor megkaptam az első szemüveget. Ötvenhárom éves lehettem, mikor elpattant a fém keret. Szerettem volna újat, de túl sokba került volna. Ezért aztán lemondtam róla. "Látsz szemüveg nélkül?" - kérdezték többen. "Nekem tengelyferdülés miatt volt. Látni végül is látok. Az apró betűhöz meg nagyítót használok, vagy a számítógépen felnagyítom." – reagáltam rá.

Délután a gyógyulásomhoz a szálak Louise Hay honlapjára vezettek. Találtam az oldalain egy cikket, mely a poszttraumás stressz szindrómával (Post-Traumatic Stress Disorder, PTSD) foglalkozik. Traumaként élte volna meg az agyam az ominózus január 13-án történteket? Ez állhat a pszichés zavaraim hátterében? Louise Hay szerint az elmém produkálhat pánikhoz hasonló gondolatmintákat, mert megsérülhettem. Szerinte poszttraumás stressz zavaromnak testi tünete lehet a szédülés.

Louise Hay az állítja, hogy ebből a szorongásból és depresszióból, illetve annak az agyban és a testben keletkezett hatásaiból ki lehet gyógyulni. Ehhez először is meg kell értenünk, hogy az életünk egy része szorongás.

Orvosi vizsgálatok és kezelések mellett, trauma kezelése esetén az első dolog, amit Louise Hay tesz, és más terápiákban is alkalmaznak, hogy megalkot magában és a világában egy egészségesebb belső gyermeket, akinek emlékei a biztonságról szólnak.

Louise Hay segít gondolatmintákat létrehozni az agyunkban a belső gyermekünk számára, aki idegesnek és félelmetesnek látja a világot. A bennünk lakozó gyermek fogalmával és szeretetével először Louise Hay "Az erő benned van" című könyvében találkoztam, még a 90-ves évek első felében. Az e témának szentelt fejezet vége felé Louise Hay azt írja, hogy "mindaddig nem tudjuk szeretni és elfogadni egymást, amíg meg nem szeretjük és el nem fogadjuk elveszett gyermeki énünket".

Traumánk, pánikunk kezeléséhez is a belső gyermekkel való munkát ajánlja terápiaként az online cikkben. A következő meditációban segít átprogramozni az agyunk látását, hallását és memória-áramköreit, biztonságosabb és szeretetteljesebb világot próbál meg újból létrehozni.

Munka a belső gyermekkel meditáció


Képzeld el a belső gyermeked. Jegyezd meg, hogy néz ki, és hogy érzi magát a kisgyerek. Vigasztald meg a gyermeket.

Elnézést kérhetsz tőle, hogy ilyen sokáig elhanyagoltad, és valamikor jól megszidtad.

Most azonban megígérheted a belső gyermekednek, hogy ettől kezdve mindig mellette leszel, soha nem hagyod egyedül, és ez a gyermek amikor csak azt akarja, hogy megvigasztald, vagy tanácsot kér, vagy játszani akar veled, te mindig ott leszel.

Elismered, hogy ez a kapcsolat a belső gyermekeddel az egyik legfontosabb dolog az életedben.

Mondd el a gyermekednek, hogy milyen nagy kincs a számodra. Önbecsülését és önértékelését építsd imával.

Gyermekedet lásd nyugodtnak, biztonságosnak, aki szereti magát, nevet, boldog, a barátaival játszik és szabadon szaladgál. Élvez mindent, amit csinál. Szeret iskolába járni, tanulni, alkotni, azt megosztani másokkal, megérinteni a virágot, fára mászni, gyümölcsöt szedni, azt jóízűen megenni, kiskutyával vagy cicával játszani, vagy hintázni, örömmel nevetni, hozzád szaladni, téged szorosan átölelni.

Lásd kettőtöket, egészségesek vagytok, szép, biztonságos helyen éltek, csodálatos kapcsolataitok vannak, szülők, barátok, munkatársak, örömmel köszönnek, bárhová is mész. Különleges szeretetben vagy egy különleges személlyel.

Most képzeld el a benned lévő tinédzsert, akit vigasztalsz, ahogy átlép a gyermekkorból a felnőttkorba való átmenetet jelölő serdülőkor zavarba ejtő korszakán, akinek önbecsülését és önértékelését építed.

Most képzeld el szeretettel a benned lévő felnőttet, és gratulálj magadnak, hogy eddig eljutottál. Bárhol és bármikor mindig a tőled telhető legjobbat tetted.

Építsd saját önbecsülésedet és önértékelésedet. Az önmagad iránt érzett szeretet és elfogadás most megkönnyíti az önszeretet következő szintjére való továbblépést.

Nagyon erős vagy. Megvan benned az erő, ami segít létrehozni azt a fajta világot, melyben mindannyian élni akarunk.

Ez a meditáció fejlődésem jelen szakaszában sokat segít nekem, amiért örök hálával tartozom Louise-nak.

Pánik és belső gyermek

Megjegyzések