A háttér

Gyermekkorom óta kövér vagyok. Mikor kicsi voltam, vizsgált több híres magyar professzor, de a túltápláláson kívül nem találtak semmit. Tinédzser koromban a pécsi 400 ágyas klinika belosztályán dr. Tényi István adjunktus (később docens) lefogyasztott, de a kilók szép lassan visszajöttek. Húszas éveim derekán Pécsett éltem. Ismét jelentős túlsúllyal, és már magas vérnyomással is küzdöttem. Sikerült megint lefogynom, gyógyszeres kezelésre a vérnyomásom is normalizálódott. Minden másnap jártam ellenőrzésre a körzeti orvoshoz, kis füzetben vezették a vérnyomásomat.

1994-ben én is alfajáró lettem, elvégeztem az agykontroll tanfolyamot. A relaxációk és meditációk hatására lement a vérnyomásom. Elhagytam hát a gyógyszereket.

Noha a testkontroll egész jó rendszernek bizonyult, mert nem kell éhezni, csak ügyelni a fehérje-keményítő párosításra, mégse sikerült végleg megszabadulnom a fölös kilóktól.

Az ötödik X-en túl sejthető volt, hogy magas a cukrom, mert sokat ittam (vagy napi 5-6 liter folyadékot, ha nem többet). Itthon néha mértem a vérnyomásomat, kicsit magasabb volt a megengedettnél. Nem tulajdonítottam különösebb jelentőséget egyiknek sem.

Bár ne dugtam volna homokba a fejem!

Megjegyzések