Megtörtént a baj

2017.01.13.

Péntek 13. Micsoda nap mindjárt az év elején! Vajon mit tartogat a számomra?

Előző este már mutatkoztak a jelei annak, hogy valami történni fog. Nagy nehezen levetkőztem és lefeküdtem. Abban reménykedtem, hogy éjszaka kialszom magam és reggelre elmúlik. Nem így történt.

Öt óra körül szoktam kelni. Most előbb keltem föl kicsivel. Nem igazán hajlott a jobb lábam. De nem vettem komolyan. Nagy nehezen felöltöztem.

Van egy kis boltunk. Behúztam a pékárut, elpakoltam a kenyeret és a süteményeket. Jöttek az első vásárlók. Nem igazán ment a számok írása. "Mentőt kéne hívni" – gondoltam. Aztán mégsem telefonáltam. Fél hét körül elestem. Nem bírtam felállni. Az épp betérő vásárlót térden állva szolgáltam ki. Ő megpróbált lábra állítani, de nem bírt a súlyommal. Valahogyan csak feltápászkodtam.

Hét óra körül jött a szomszéd. Megint elestem. Ő nagy nehezen felállított, és bevezetett a szobába. "Kéne szólni a háziorvosnak, vagy ki kéne hívni a mentőket" – javasolta. Mivel elmúlt már hét óra, a háziorvosnak szóltunk. Közben öcsémet hívtuk telefonon, aki azonnal szólt a sógornőmnek. Sógornőm jött is segíteni a boltban. Megérkezett a háziorvos. Azonnal megmérte a vérnyomásomat. 200 feletti értéket mutatott a műszer. Adott gyógyszert, amit a nyelvem alatt kellett elszopogatnom, hogy levigye a vérnyomásomat. Kis idő elteltével ismét megmérte. Már jóval kisebb volt. "Rendelés után visszajövök, megmérem megint" – mondta. Közben öcsém is hazajött, itt volt velem.

Leheveredtem a kanapéra, aludni nem volt kedvem. A laptopon néztem valamit az interneten. Kicsit nehezen kezeltem a jobb kezemmel az egeret, de nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget.

11.00 óra után röviddel visszatért a háziorvosunk. Megmérte ismét a vérnyomásomat. Most már optimális értéket mutatott a mérő. Írt beutalót a kórházba. Javasoltuk, hívja ki a mentőt. Kérésünknek eleget is tett.

12.30 körül megérkezett a mentő. Úgy vittek ki, már nem hajlott a lábam. A Szigetvári Kórházba szállítottak. A neurológiai ambulancián Dr. Fehér Gergely osztályvezető főorvos vizsgált meg. "Önnek agyi infarktusa volt" – állította fel a diagnózist. Elvittek CT-re, aztán felvittek az egyik kórterembe a neurológiai osztályon. Ekkor már délután kettő óra körül járt az idő.

Alig tudtam emelni a jobb lábamat és a jobb karomat-kezemet. Nem tudtam járni, jobbkezes lévén nem tudtam írni, csak bal kézzel tudtam enni.

Megjegyzések