Sikernapló avagy boldogság a stroke után

Az elmúlt napokban bukkantam rá Kari Dahlgren "Healing & Happiness After Stroke" (Gyógyulás & boldogság stroke után) című, tavaly megjelent könyvére. A PDF formátumban letölthető mintafejezetekben kaptam egy remek tippet: pozitív élményeimről vezessek sikernaplót. Új hónap – új szokások címen úgy döntöttem, hogy a mai naptól elkezdem írni. Nem megpróbálom. Brian Tracy Phoenix Szemináriumának egyik előadásán hallottam, a "megpróbálom" azt jelenti: "Nem fog sikerülni. És ezt előre megmondom neked, tehát nem hibáztathatsz a kudarcért." Ez olyan, mintha előre mentegetőznék.

Visszakanyarodva a sikernaplóhoz, ez azért fontos, mert ha a stroke-ból való felépülésünk folyamán elhagyott a motivációnk, akkor ezeket az apró, mindennapi eredményeket átnézve erőt meríthetünk, és arra összpontosíthatunk, hogy mi az, amit jól csinálunk. Ráadásul még az önbecsülésünket is növelhetjük vele, miközben újratanítjuk az agyunkat, hogy a jót keresse az életünkben. A sikernapló segít megragadni azokat apró előrehaladásokat, melyekből láthatjuk, hogy meddig jutottunk el. A sikernapló megőrzi az egész nap folyamán az ünneplésre és szeretni való dolgokat, ami remek életmód.

A szerző azt javasolja, kezdjük azzal a sikernaplót, hogy leírunk három nagyobb sikert, ami a stroke óta történt velünk. Nekem az első könnyen ment, de a másik kettőn gondolkodnom kellett. (Szándékosan nem írom le őket, nehogy tippet adjak neked.) Aztán folytassuk tíz apróbb sikerrel, melyek a héten történtek velünk.

Kari Dahlgren olyasmire gondol, mint új tornagyakorlatok bevezetése, írás a felépülési naplóba (ami nem egyenlő ezzel a sikernaplóval), reggeli készülődés, két perc meditáció, gyorsabb elkészülés ma reggel, enni az érintett kézzel, főzés az érintett kézzel, türelmesebbnek lenni a családdal vagy a világgal és hasonlók. Nem kell megállni tíznél, nyugodtan fel lehet többet is jegyezni.

Felmerült bennem az ötlet, hogy a sikernaplómat digitálisan fogom vezetni. Aztán elvetettem ezt a gondolatot. Kerestem egy tollat és egy vastag füzetet, és abba írom kézzel a pozitív tapasztalataimat. Azért választottam ezt a módszert az elektronba vésés helyett, mert – bár most már hozzászoktam a papírmentes irodához –, a kézírásunknak energiája van, és az visszahat ránk. Mivel jobbkezes vagyok, és a jobb kezem "romlott el", az amúgy is csúnya kézírásom még csúnyább lett, most legalább gyakorolhatok.

Sikernapló avagy boldogság a stroke után

Megjegyzések