Hazaengednek a kórházból?

2017.03.14.

A mai kis viziten dr. Görög Pál főorvos úr szokás szerint megkérdezte: "Hogy van?" "Egyre jobban" – érkezett tőlem az agykontrollos válasz. "Akkor pénteken hazaengedjük. Mi a véleménye róla?" "Ahogy Önök jónak látják" – feleltem udvariasan. "Vagy a jövő héten" – fűzte hozzá az osztályvezető. Megkérdezte még, hogy én hogy látom a dolgot. "Számítottam rá" - reagáltam bölcsen. "Ezt még megbeszéljük" – zárta le a témát a főorvos úr.

Ebédkor említettem Lajosnak a szomszéd kórteremből – akivel együtt szoktam tornázni –, hogy mit tervez a főorvos úr. Szóhoz sem jutott.

Végül is valóban számítottam arra, hogy hazaküldenek. Egy ismerős beteghordozó időnként be szokott ugrani hozzám, és ő szokta megkérdezni, hogy meddig maradok. Szerinte már nem sokáig. Úgy néz ki, igaza van.

Nagyviziten Angéla sem engedte még, hogy hazamenjek. Küszködtem ismét az örömkönnyeimmel. Hiába, érzékeny lélek vagyok. Előtte próbáltam magam megnyugtatni kézreflexológiával és lazítással, de nem jártam sikerrel.

Vizit után Géza bátyám, betegtársam a szomszéd ágyon, megjegyezte: "Neked még korai volna hazamenni."
Hogy én hogy látom a jelenlegi állapotom? Őszintén szólva, szerintem is korai lenne még hazamennem. Nem vagyok én még olyan állapotban.

A főorvos kérdése

Megjegyzések