Gyógyít a kezem

2017.03.24.

A sors akarta, hogy még a stroke előtt egy-két hónappal találkozzam a gyógyító kéztartásokkal, vagyis a mudrákkal, melyeket a buddhizmusból és a hinduizmusból vett át a nyugati kultúra. Ha esetleg még nem hallottál volna erről, akkor röviden-tömören csak annyit, hogy a mudra egy szanszkit szó, több jelentése van, ami ide talán legjobban passzol az a kézmozdulat.

Ha jól emlékszem, internetes kereséseim alapján a legismertebb közösségi hálózatban jelent meg a gyógyító kéztartásokat reklámozó hirdetés az idővonalamon. A mudrákat ujj-jógának is hívják. A tenyérmasszázshoz hasonlóan, kezünk és ujjaink mindig kéznél vannak, szóval bárhol és bármikor végezhetünk vele gyakorlatokat. Rengeteg hasznos, magyar nyelvű, képekkel illusztrált olvasnivaló lelhető fel az interneten, a részletekért ajánlom ezt a cikket.

Itt most csak néhány mondatban annyit, hogy ha megfelelő módon érintjük össze, görbítjük be vagy keresztezzük az ujjainkat, akkor ezekkel a kéztartásokkal hathatunk a testünkre és a szellemünkre. Kezelhetjük vele például az alvászavart, az emésztési zavarokat vagy elsősegélyt adhatunk szívroham esetén. Ha már itt tartunk, megemlítem, hogy léteznek csakraharmonizáló mudrák is.

Én olyan mudrákat kerestem és találtam, melyekkel tudom kezelni a pszichés zavaraimat, mint a szorongás vagy a pánik, növelhetem az önbizalmamat vagy legyőzhetem az egyensúlyzavaromat.

Mudra, avagy gyógyító kéztartás

Megjegyzések