Ginkgo biloba, lecitin, gyógyulás

2017.03.19.

Még tavaly, az év vége felé rendeltem 60 mg-os ginkgo biloba lecitinnel kapszulát. Már többször szemeztem vele, amikor hétvégén otthon voltam, de csak most volt bátorságom ebéd után bevenni egyet. Talán jó lesz...

Az interneten több cikkben olvastam, hogy stroke után ajánlatos ginkgo bilobát, azaz páfrányfenyőt tartalmazó kapszulát szedni.

Az EarthClinic, a világ természetes gyógymódjainak legnagyobb gyűjteménye oldalain egy tavaly december elején megjelent cikkben írják, mely a stroke gyógyításával és megelőzésével foglalkozik, hogy a ginkgo biloba hatékony antioxidáns az agyra, és javítja a véráramlást ehhez a szervünkhöz, azonban nagy mennyiségű vérzést idézhet elő, és csak mértékkel fogyasszuk a betegség megelőzésére.

A Psychology Today idén március vége felé közzétett cikkben enyhe vagy közepesen súlyos agysérülésre javasolja a ginkgo biloba szedését. Állatokon végzett kísérletek megerősítették, hogy a ginkgo biloba megkönnyíti többek közt a stroke utáni felépülést, valamint csökkenti a trombózis kialakulását és az agy vérellátási elégtelenségével (agyi iszkémia) kapcsolatos idegsejtek elhalását.

A Házipatika Vitamin ABC-je szerint a lecitin természetes, zsírszerű anyag, szervezetünk élő sejtjeinek optimális működéséhez szükséges, fontos szerepet játszik például az idegrendszer működésében. A lecitin többek között elősegíti a koleszterin szállítását a vérben. A Biology Decoded cikke szerint a lecitin a stroke-ból való felépülésben és a károsodás minimálisra csökkentésében játszik fontos szerepet, ugyanis eltávolítja a kártékony oxidánsokat.

Késő délután elkezdett fájni a fejem. Hogy a ginkgótól-e? azt nem tudom, de jobbnak láttam egyelőre szüneteltetni. Hisz kapok én gyógyszert!

Gyógyulás gingko bilobával és lecitinnel

Megjegyzések