Váltsak rollátorra?

2017.01.31.

Fanni bemutatott nekem egy számomra eddig ismeretlen járgányt. Ez volt a rollátor. Többféle változatát láttam. A leggyakoribbnak négy kereke van, elöl kis kosara, a tetején ülőke, meg még néhány kisebb extra. Ami a lényeg, hogy van fékje, amivel meg lehet állítani, mert nagyon tud gurulni az istenadta. (Biztos láttál már ilyet, csak nem tudtad, hogy hívják.)

Ennek a segédeszköznek az a lényege, hogy magunk előtt tolva megyünk utána. Olyan lábtechnikát követel meg, mintha valóban gyalogolnánk, ezért szerintem sokkal jobb, mint a járókeret. A járókerettel ugyanis szaggatott a mozgás.

A rollátornak annyi hátránya van, hogy kis lakásban szerintem nem igazán lehet használni, mert nagy a helyigénye. Nagyobb térben kiváló alternatíva.

Én maradtam inkább a járókeretnél, mert biztonságosabbnak éreztem a használatát.

A tornát a neurológiai osztály tornatermében folytattuk, ahová Fanni kíséretében rollátorral sétáltam át. A tornaterem a gyermekosztályon található. A két osztály ugyanazon a szinten kapott helyet, csak át kell menni egy összekötő folyosón.

"Józsi, magával öröm tornázni" - dicsért meg Fanni. "Én azért mert 58 éves vagyok, még nem írtam le magam. Én meg akarok gyógyulni!" – válaszoltam.

Megjegyzések