Esti fürdés egyedül

2017.02.16.

Egyes nővérek az esti fürdésnél bedobtak a mély vízbe: hagyták, hogy egyedül tusoljak le és öltözzem föl, addig ők a többi beteggel bajlódtak. Van kettő speciális szék, pontosabban úgy nevezett fürdetőszék, amivel vetkőzés után kihúzzák a mozgáskorlátozott betegeket a fürdőbe. Ezeknek a fürdetőszékeknek van kis kerekük, az ülőkéjük közepén nagy lyuk van. (A neurológián engem is vittek ilyen széken mosakodni.)

Az esti tisztálkodásomhoz eleinte segítség kellett, a pizsama felhúzásához főleg. Akadálymentes fürdőszoba van, csúszásgátlós kőlappal, a tusoláshoz van egy lehajtható ülőke.

Szépen leültem az ülőkére, tusolózselét öntöttem a szivacsra, majd bekentem magam. A leöblítésnél spórolósra vettem a vizet, hogy ne fröcsögjön annyira szét. Megjegyzem, általában én voltam az utolsó, addigra jó vizes volt minden.

Kezdetben az öltözéshez kellett segítség, mert különben a pizsamanadrágom vizes lett volna. Volt, aki nagyon ügyesen öltöztetett (a sértődés elkerülése végett itt most nevet nem említek.) Most már egyre többször egyedül húzom föl a pizsamát. Eleinte vargabetűvel. Fölhúztam a pizsama felsőt, a nadrágot és a törülközőt a járókeret közepére tettem. Átsétáltam a szemközti étkezőbe, ami nem volt vizes, és szárazon fel tudtam húzni a pizsamanadrágot.

Megjegyzések